Szyndzielnia pod kolejką - wycieczka Autor : Martens kategoria: Wycieczki w okolicy

Początek roku, czyli miesiąc styczeń. Pierwszy weekend nowego roku. Nie mieliśmy okazji odespać sylwestrowej nocy, a góry już nas wołają. Porządne rękawiczki, buty - adekwatne na warunki zimowe, a w termosie przelewa się ciepła herbata. Podążamy na Szyndzielnię. Żeby było interesująco, dostaniemy się na szczyt pod kolejką linową. Decydującym punktem na naszej trasie będzie dawny narciarski stok - Sahara.

Mapa:

Dystans: Suma przewyższeń: Dystans pod górę:
Procent pod górę: Dystans w dół: Procent w dół:

W stronę Szyndzielni

Na czerwonym szlaku w stronę Szyndzielni

Szyndzielnia i Babia Góra w Beskidzie Żywiecki w trakcie zimy były naszą górską tradycją. Początkiem roku wyczekiwaliśmy na obszerne śnieżne opady. Gdy się już pojawiły, najbliższy weekend planowany był na Szyndzielni. Jednak nie miała to być tak na prawdę normalna wycieczka.

Szczyt miał dać nam nieźle po tyłku. Szlak turystyczny nie był w centrum naszego zainteresowania. Cel był prosty - najkrótsza droga pod kolejką przez Saharę. Jest tylko jedna słuszna alternatywa - do góry. Lecz...

Szlak na Szyndzielnię

Beskid Mały

Widok z Sahary na Beskid Mały

Kolega Jarek nie był w temacie. Nie miał pojęcia jaki plan urodził się nam w głowach. Trasę pod kolejką rozumiał jako szlak niebieski. Jest prawdą, że przebiega gdzieś z zaczątku pod kolejką. Nie był na tyle domyślny, że nie o to nam chodzi. Musiało dojść do kompromisu. Na początku podążamy niebieskim szlakiem i dochodzimy do czerwonego, a następnie na zakręcie idziemy prosto na Saharę.

Schronisko Szyndzielnia

Schronisko na Szyndzielni

Sahara i schronisko na Szyndzielni

Pierwsza część wędrówki na Szyndzielnię to typowa sielanka. Szlak jest przetarty i jesteśmy w doskonałym nastroju. Zabawa na całego zaczyna się na stoku Sahary. Są zaspy i nieco się zapadamy. Śnieg w niektórych miejscach sięga mniej więcej 1 metra. Walczymy o każdy centymetr terenu. Umęczeni i z poczuciem zadowolenia dotarliśmy wreszcie do schroniska na Szyndzielni.

Bielsko-Biała

Bielsko-Biała widziane z Sahary

Powrót przebiega tą samą trasą. Schodzi się szybciej i łatwiej. Rekomendujemy taką niecodzienną formę wędrówki na Szyndzielnię.